بواسیر چیست؟ معرفی بهترین و موثرترین روش درمان
نوشته شده توسط : بیتا جمیلی

به نقل از https://robeka.ir/

بواسیر یا هموروئید یا hemorrhoids شایع ترین بیماری مقعدی است. هموروئید ها، شبکه ای از سیاهرگ ها هستند که در کانال و بر روی دریچه مقعد قرار دارند. وقتی به هموروئید ها فشار وارد شود، متورم و گشاد می شوند و به شکل زائده هایی گوشتی از مقعد خارج میشوند، به این بیماری بواسیر گفته میشود

پزشک بواسیر کیست؟
همه پزشکان از جمله پزشک عمومی میتواند بواسیر را تشخیص دهند. ولی درمان این بیماری را تنها باید به متخصص جراح عمومی سپرد. جراح عمومی متخصصی است که در زمینه جراحی اعضای مختلف بدن تسلط کافی را دارد. البته باید از پزشکی کمک بگیرید که در این زمینه فعالیت کرده و تجربه کافی را دارا باشد.

راه های درمان بواسیر
خوشبختانه این بیماری روشهای درمان مختلفی دارد که البته همه این روشها به یک اندازه تاثیرگذار نیستند و حتی ممکن است عوارض ناخوشایندی را به دنبال داشته باشند، در ادامه به بررسی روشهای مختلف برای درمان این بیماری می پردازیم:

درمان های خانگی : در این روش بیشتر به تغذیه صحیح تاکید شده است. مصرف فیبر کافی، نوشیدن آب و مایعات و ورزش می تواند یبوست را درمان و از تشدید این بیماری جلوگیری کند.
درمان های دارویی : مصرف داروها نمی تواند درمان قطعی این بیماری باشد. اما مصرف پمادها می تواند در تسکین علائم بیماری موثر باشد و موقتاً درد و التهاب را کاهش دهد. مهمترین این دارو ها پماد و شیاف آنتی هموروئید است.
جراحی سنتی : روش قدیمی درمان این بیماری است که به گفته بیمارانی که به این روش درمان شده اند، بسیار دردناک است. در این جراحی زائده ی هموروئیدی با تیغ جراحی از پایه قطع میشود. جراحی سنتی در بیمارستان و باید تحت بیهوشی عمومی انجام شود. بعد از این جراحی باید بیمار چند هفته ای را در منزل استراحت کند. در ضمن هر خطایی در انجام این جراحی ممکن است عوارضی مثل بی اختیاری در کنترل مدفوع و یا عفونت را به همراه داشته باشد.
بیشتر بخوانید: معرفی چند بردگیم برتر معروف ایرانی و خارجی در سال 2021
درمان قطعی، سرپایی و سریع بواسیر با لیزر
 لیزر بهترین روشی است که تا به امروز برای درمان بیماری هموروئید به کار رفته است. لیزر را می توان در کلینیک و بدون نیاز به بیهوشی انجام داد.

در این روش با استفاده از اشعه لیزر، زائده ی هموروئیدی را از پایه قطع می کنند. لیزر با افزایش دقت، میزان خطای پزشک را تا حد زیادی کاهش می دهد. از طرفی لیزر حین برش، عروق خونی و اعصاب را ترمیم می کند، بنابراین از درد و خونریزی هم جلوگیری می شود.

از دیگر مزایای لیزر می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان
بدون نیاز به تزریق داروی بیهوشی
کاهش هزینه های درمان
درمان قطعی با یک جلسه لیزر
قابل انجام برای انواع بواسیر
بدون نیاز به دوره نقاهت
بدون نیاز به پانسمان
بدون ایجاد عوارضی مثل عفونت یا بی اختیاری در کنترل مدفوع





:: برچسب‌ها: بواسیر ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: